Skip to main content

Vinduer skal være let tilgængelige

Udvendigt: Vinduerne skal være let tilgængelige. Vi krediterer ikke for blokerede ruder. Bevoksning op af ruden kan medvirke at der stadig er sæberester på ruden. Der rengøres udenom ting der sidder på ruden som f.eks. fuglefodderbeæt. Skal der rengøres bagved, skal det være fjernet af kunden. Evt. skader på ting der står i vejen for rengøring af ruden er kundens eget ansvar.
Indvendigt: Der skal være let afgang til ruderne. Vindueskarme skal Rydes og evt. pynt der hænger foran ruden eller sidder på ruden skal fjernes. Vinduer i højden hvor den udvendige side skal poleres indefra, skal kunne vendes/åbnes uden besvær. Er de skadet eller der er fare for at vindues bliver beskadiget, poleres det ikke. Eventuelle skader i den forbindelse påhviler kunden. Evt. skader på ting der står i vejen for rengøring af ruden er kundens eget ansvar. Vi krediterer ikke for blokerede ruder.

Arbejdsgang

Ruden rengøres ved indvaskning og afskrabning af sæbevandet. Pletter skures let.
Pletter, snavs, maling, kalk, olie, cement, klistermærker, ekskrementer m.m. der ikke forsvinder efter almindelig polering, kræver afrensning, og foretages ikke på vinduespudsers initiativ, men på kundens opfordring. Pris for afrensning aftes mellem vinduespudser og kunde.
Aftørring af karme er ikke standard, men kan tilkøbes som ekstra service. Prisen aftales mellem vinduespudser og kunde.

Aftaler

Kunde skal gøre ruder tilgængelig efter aftaler eller skriftlig varsel. Skriftlig varsel kan vær sms. F.eks. skal kunden være hjemme for indvendig polering, efter aftale eller skriftlig varsel. Skriftlig varsel kan være sms.
Overholder kunden ikke aftalen, forbeholder vi os retten til at fakturere for tabt arbejdsfortjeneste. Aflysning skal ske senest én hverdag i forvejen.

Prisregulering

Prisregulering sker ved:
• Ændret antal af ruder
• Ændring af stigearbejde
• Ændring af interval
• Indeksregulering
• Ekstra vinduespolering udenfor normal interval

Rentvandsanlæg

Rentvandsanlæg bruges under vanskelige eller farlige opgaver, f.eks. ruder i højden.
Der bruges kalkfrit vand, der ikke efterlader pletter, kalk eller andet.
I opstartsfasen kan der være aflejringer og løbere på ruden, da rentvandsanlægget også vasker snavs væk der ikke går væk ved almindelig polering. Der går 1-3 pudsninger før det gamle skidt er væk.

Ændring af opgaver

Ønskes der ekstra opgaver i forbindelse med vinduespolering, skal det varsles i god tid. Vinduespudser kan ikke garantere at kunne sætte tid af til det, hvis der opstår ekstra opgaver på dagen.
Ønsker kunden at aflyse eller skubbe opgaven, skal det også varsles i god tid, allersenest én hverdage i forvejen.

Reklamation

Reklamation skal ske senest 3 dage efter vinduespolering. Vi vil hurtigst muligt følge op på berettiget reklamation.
Ved uberettiget reklamation, f.eks. dårligt vejr siden pudsning, kalk, skidt der sidder på den anden side af ruden end den side er er pudset, andet arbejde i nærheden af ruden efter pudsning og lignende, faktureres der ved ekstra kørsel udenfor tur.

Arbejdstider

Vinduespudser kan kontaktes mellem 7-16 på alle hverdage. Henvendelser i weekenden og på helligdage besvares ikke.

Vejr

Vi udfører vores arbejde uanset vejr, medmindre der er fare for liv og lemmer. Vi kan ikke skubbe opgaven pga. dårlig vejr.

Privatliv

Vi har brug for dit navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse for at kunne kontakte dig og sende faktura. Dine oplysninger er helt trygge hos os, og bliver ikke delt med tredjepart. Hvis der går mere end et år siden du sidst har fået udført en opgave hos os, vil alle dine oplysninger blive slettet i vores database.

Betaling

Betaling skal forfalde ifølge frist på faktura. Ved for sen betaling kan vi forbeholde os retten til at pålægge gebyrer

Har du spørgsmål? Tjek vores mest spurgte

Hvordan betaler jeg?

Hver gang vi har været forbi får du en faktura sendt via mail. Her kan du betale med bankoverførsel eller Mobilepay

Kan jeg trække vinduespolering fra?

Ja det kan du godt. Det kan gøres på SKAT’s hjemmeside, helt op til 6200 kr. årligt.  Fradragets dirkete værdi svarer til 26%

Skal jeg være hjemme når I kommer forbi?

Du behøver ikke at være hjemme hvis der er fri adgang til dine udvendige vinduer. Der sendes altid en sms minimum dagen før, så du har mulighed for at lukke os ind, hvis du fx. har en lukket havelåge, eller en altan der ikke er fri adgang til.

Rentvandsanlæg eller skvitse?

Ved opgaver der kræver stige, men som vurderes for værende farligt eller bedre for pris og resultat, anvendes rentvandsanlæg. Steder hvor vi kan nå eller gå rundt, anvendes skvitse.

De første gange ved rentvandsanlæg kan der forekomme mindre aflejringer på glasset grundet film af skidt, snavs og sæberester, der sidder på glasset, lister, rammer og karme. For at imødekomme det problem, skylles ruderne ekstra grundigt disse gange.

Hvad bliver ikke pudset hos Rytters vinduespolering?

Hvis vinduer er blokeret af fx havemøbler, buske, træer eller lignende bliver de ikke pudset. Vores medarbejdere flytter ikke rundt på ting grundet forsikrings mæssige årsager.

Hvilke tidspunkter pudser vinduespudseren?

Hos Rytters vinduespolering arbejder vi normalt i tidsrummet imellem 7-16.
Medmindre andet aftales.

Skal vindueskarme tømmes inden I kommer forbi?

Ja det skal de. Vindueskarmene skal altid tømmes før du får udført indvendig vinduespudsning. Vi flytter ikke rundt på ting grundet forsikringsmæssige årsager. 

På forhånd tak!

Er abonnement hos Rytters vinduespolering bindende?

Nej, hos Rytters vinduespolering er der ingen abonnements binding vedrørende vinduespudsning.

Det er dog vigtigt at ændringer oplyses minimun dagen før et pågældende besøg, så vi ikke kører forgæves. Er der ikke meldt afbud dagen før, kan aftalen ikke aflyses og du skal betale fuld pris.